Lectia 5

In muzica folk se folosesc de obicei acordurile de baza: C, D, E, Em, G, Am si mai rar Dm, F, A. In celalate genuri de muzica se folosesc destul de multe alte acorduri decat cele de baza, dar, majoritatea, folosesc aceiasi pozitie a mainii pe care o folosesc si acordurile de baza.

Definire acorduri

Dm:1320XX
E:001220
Em:000220
A:022200
Am:012200

Acordul Dm (Re minor)

Forma sa este:
coarda 1: degetul 1 se tine pe fretul 1
coarda 2: degetul 3 se tine pe fretul 3
coarda 3: degetul 2 se tine pe fretul 2
coarda 4: open
coarda 5: nu se canta
coarda 6: nu se canta

Acordul E (Mi major) 

Forma sa este:
coarda 1: open
coarda 2: open
coarda 3: degetul 1 se tine pe fretul 1
coarda 4: degetul 3 se tine pe fretul 2
coarda 5: degetul 2 se tine pe fretul 2
coarda 6: open

Variante:
-Exista o varianta in care se tine degetul 3 pe coarda 5 si degetul 2 pe coarda 4.

Acordul Em (Mi minor) 

Forma sa este:
coarda 1: open
coarda 2: open
coarda 3: open
coarda 4: degetul 2 se tine pe fretul 2
coarda 5: degetul 1 se tine pe fretul 2
coarda 6: open

Variante:
– aceiasi pozitie ca la acordul E doar ca nu se tine degetul 1 pe coarda 3. Aceasta pozitie permite trecerea rapida de la Em la E si invers.

Acordul A (La major)

Forma sa este:
coarda 1: open
coarda 2: degetul 1 se tine pe fretul 2
coarda 3: degetul 2 se tine pe fretul 2
coarda 4: degetul 3 se tine pe fretul 2
coarda 5: open
coarda 6: open

Variante:
– barre cu degetul 1 pe freturile 2 de la corzile 2,3 si 4 (va povestesc eu alta data care e treaba cu barre-ul)
– degetul 1 pe fretul 2 al corzii 4 iar degetul 3 pe coarda 2 fretul 2

Acordul Am (La minor)

Forma sa este:
coarda 1: open
coarda 2: degetul 1 se tine pe fretul 1
coarda 3: degetul 2 se tine pe fretul 2
coarda 4: degetul 3 se tine pe fretul 2
coarda 5: open
coarda 6: open

Variante:
-degetul 2 pe coarda 4 si degetul 3 pe coarda 3.

Variantele de pozitionare mi se par incomode, asa ca eu folosesc varianta principala (asta daca nu m-am incurcat si am dat o varianta incomoda)

Cantec

Amintire cu haiduci, Valeriu Stelian

       Am          C            Dm      Am
In codrul verde nu se mai pierde
     Dm         Am          G
Nu se mai vede urma de cal
         Am       C        Dm           A
De la izvoare nu mai apare
   Dm            Am        E          Am
Urma calare a vreunui haiduc

Unde s-au dus? Cand au apus…
Anii de sus ai gloriei lor?
Unde-s pistoalele? Unde-s pumnalele,
Caii si flintele haiducilor?

La drumul mare nu mai apare
Sa mai omoare cate-un ciocoi
Sa-i ia toti banii, pentru taranii…
Pentru sarmani plini de nevoi.

Rapa

Em                     D            Em
La marginea pantei abrupte
         C              D               Em
La un han s-a oprit un străin
         C              D                G       Em
Era trist şi avea hainele rupte, ooo
         C              D        Em
Şi pe masă o cană cu vin.

Om nebun ce-nconjoară azi pămîntul
Stai la mine, rămîi doar un ceas
Să te întorci înapoi nu mai ai unde
Înainte să mergi ţi-a mai rămas.

Mi-amintesc de o vară fierbinte
De-o pădure cu muguri pe ram
Mi-amintesc de prieteni şi de iubită, ooo
Şi de-o casă cu mama la geam.

Şi-am ajuns la un han pe o stîncă
Să-mi înec tot amarul nu pot
Şi mă-ntreb dacă apa e adîncă, ooo
Să mă-nec azi cu jale cu tot.

*Pentru strofele care nu au acorduri deasupra se foloseste aceiasi sitem de acorduri. 

Un răspuns to “Lectia 5”

  1. gina Says:

    ai kzut k o comoara! Ma dor degetele, mi-am taiat unghiile (eu nu port decat unghi mari) mama tzipa dar nu ma las pana nu invatz tot!

Lasă un răspuns

