Marci de chitara

Aria
Site: Ariaguitars.com
Romania: M&C musical
Artisti: Robbie Williams Band, Perry Bamonte (The Cure)
Despre: Sunt chitari low-cost. In speciale bune pentru repetiti si pentru cei care canta acasa si nu pe o scena.

Epiphone
Site: http://www.epiphone.com/
Romania: Proguitar
Artisti: John Fogerty, Ace Frehley (KISS), Billy Greer (Kansas), Chris Henderson (3 Doors Down), My Chemical Romance, Tony Iommi (Black Sabbath), Jim Laurey (Motorhead), John Lennon (The Beatles), Bob Marley, Paul McCartney (The Beatles), Lynyrd Skynyrd, John Morris (Judas Priest), Willie Nelson, Eddie Ojeda (Twisted Sister), Nichelback,
Despre: Este o submarca a Gibson

Fender
Site: Fender.com
Romania: ProGuitar
Artisti: Avril Lavigne (Telecaster), Eric Clapton(Stratocaster), Jimi Hendrix(Stratocaster), Sum 41(Telecaster)
Despre: Unele dintre cele mai renumite chitari din lume.

Gibson
Site: Gibson.com
Romania: din cate stiu eu nu exista reprezentanta in Romania
Artisti: Duran Duran,  Angus Young (AC/DC), BB King, Billie Joe Armstrong (Green Day), Billy Gibbons (ZZ Top), Aerosmith, Los Lobos, Chad Gilbert (New Found Glory), Foo Fighters, Lynyrd Skynyrd, The Eagles, Gretchen Wilson, INXS, Joel Madden (Good Charlotte), Neil Diamond, Prince, Richie Sambora (Bon Jovi), Rudolf Schenker (The Scorpions), Shakira, Shania Twain, Sheryl Crow, Slash (Velvet Revolver)
Despre: Sunt considerate cele mai bune chitari de serie din lume.

Gretsch
Site: Gretsch.com
Romania: Proguitar
Artisti: Billy F Gibbons (ZZ Top), Bono (U2), Eric Johnson, George Harrison (The Beatles), John Frusciante (Red Hot Chili Peppers), Malcolm Young (AC/DC), Martin Gore (Depeche Mode), Neil Young, Sheryl Crow
Despre:

Hora-Reghin
Site: Hora.ro
Romania: in mai toate magazinele de instrumente muzicale
Artisti:
Despre: Suna destul de bine doar ca trebuie sa ai grija de ele. Cea mai mare problema a lor sunt cuiele de acordaj care au tendinta sa se strice. Am auzit des acest lucru dar se poate sa fie si din cauza ca hora e o chitara de incepatori si se tinde sa se duca la extreme. 

Ibanez
Site: Ibanez.com
Romania: M&C musical
Artisti: George Benson, Chris Broderick (Megadeth), Brad Delson & Mike Shinoda (Linkin Park),  Cristi Gram (Phoenix), Billy Graziadei (Biohazard), Dexter Holland & Noodles (The Offspring), Jani Liimatainen (Sonata Arctica), Munky (Korn), Mike Mushok (Staind), Matt Roberts (3 Doors Down), Barry Stock (Three Days Grace),
Despre:

Jackson Guitars
Site: Jacksonguitars.com
Romania: Proguitar
Artisti: Phil Collen & Rick Savage (Def Leppard), Adrian Smith (Iron Maiden), Phil Demmel  (Machine Head), Hammish (My Dying Bride), Outkast, Derrick Green (Sepultura), Serj Tankian (System of a Down),
Despre:

Maxine
Site: –
Romania: Se gasesc in magazinul muzica la etajul 1
Artisti: –
Despre: Sunt ieftine si suna destul de curat.

Schecter
Site: Schecterguitars.com
Romania: M&C musical
Artisti: Robert Smith and Simon Gallup (The Cure), Jerry Horton (Papa Roach), Tommy Lee, Evil Jared (Bloodhound Gang), Adam (Three Days Grace), Mark & Frank & Aaron (Crematorium)
Despre:

Squier
Site: Squierguitars.com
Romania Proguitar
Artisti: Sum 41 (Telecaster), Avril Lavigne (Telecaster)
Despre: Chitari facute de Fender pentru low-end user.

Stagg
Site: http://www.staggmusic.com/
Romania: erau importate de M&C musical, acum nu mai apar pe siteul lor
Artisti:
Despre:

Yamaha
Site: http://www.yamaha.com/guitars/home/
Romania: E un magazin pe undeva pe Bdul Victoriei, cum mergi dinspre muzica spre Bdul Regina Elisabeta.
Artisti: Brian May (Queen), Sammy Hagar & Michael Antony (Van Halen), Tony Kanal (No Doubt), Vivian Campbell (Def Leppard)
Despre: 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , ,

17 Răspunsuri to “Marci de chitara”

  1. seicean Says:

    super bai… cautam o reprezentanta de epiphone si nu gaseam in toata romania😉 mersi

  2. hoyt Says:

    eu zic sa le tai pula jos papagalilor care comenteaza ca sa isi faca reclama

    muie, snobilor!

  3. Gyzzard Says:

    @Baumwolle: Ti-am sters comenturile pentru ca faceau reclama la un forum care mie imi provoaca greata. La propriu. Am intrat acolo de 3 ori ca sa aflu niste pareri pentru niste proiecte de ale mele (pentru idioti e vb de proiecte referitoare la chitari) si de fiecare data am primit maxim 1 parere care ajuta cat de cat, timida si cu statut de ia in cosiderare si asta, iar restu de 100+ mesaje erau certuri intre idioti care se dau mari ca ei stiu, si au ajuns sa se cace pe ei ca „asta e cea mai buna chestie”, „chestia asta e imposibila”… Si tot ce am obtinut a fost o excursie in ceata. Si multe raspunsuri de genu, ceea ce vrei tu e imposibil. Mi s-a spus pana si ca doua doze nu sunt compatibile… asta dupa ce combinatia exista pe 8 tipuri de chitara produse de niste producatori cunoscuti.

    Asa ca pentru cunoscatori: daca vreti un sfat pentru ca sa va luati o chitara, nu intrati pe forumul romania guitar forum sau cum ii zice, ca acolo o sa gasiti numai labari. Cei care sunt cu adevarat cunoscatori sunt atat de putini incat pot fi omisi de la numaratoare. Majoritatea sunt niste labari care au primit o chitara de ziua lor si cred ca asat ii face atotstiutori.

    Daca vreti o chitara. Duceti-va la magazin si vorbiti cu vanzatorul sa cante putin la ea. Aceiasi parte. Si nu asculati pe nimeni care va zice ca chitara asta e mai buna, ca chitara asta e de marca mai buna. Prima voastra chitara oricum va fi un esec. Luati orice chitara care va place voua cum suna. Nu conteaza ca nenea cu 14 ani experienta va spune altceva, pana la urma voi cantati cu ea, nu ei.

    PS: Da. Nu ma ascultati nici pe mine. Orice informatie filtrati-o si hotarativa cu chitara in mana daca o acceptati sau nu. Eu mi-am cumparat prima chitara cu ajutorul cuiva, si am fost dezamagit de ea. Mi-a luat 2 ani sa o tunez destul de bine incat sa sune calumea. Si acum nu as fi in stare sa o dau nici pe un gibson. NU stiu daca suna mai bine decat restul chitarelor din lume, dar stiu ca suna exact cum vreau eu sa sune.

  4. Baumwolle Says:

    Nu zic ca nu ai dreptate, asta e o problema generalizata a forumurilor virtuale de pretutindeni. Mie insa si tu imi pari, din cate am citit pe blog, tot din categoria „au primit chitara de ziua lor si se cred muzicieni”. Mi se pare ca dai sfaturi lipsite de substanta. Crede-ma ca un cunoscator adevarat nu va spune niciodata, dar absolut niciodata, ca Gibson sunt cele mai bune chitari din lume, iar Fender sunt unele dintre cele mai renumite chitari. Ambele marci au insemnat si inseamna enorm pentru muzica si zicala „daca nu poti obtine un ton cu Fender sau Gibson, inseamna ca nu iti trebuie” este cat se poate de adevarata.

    „In speciale bune pentru repetiti si pentru cei care canta acasa si nu pe o scena.”, ce inseamna, lasand la o parte ortografia si gramatica precare? Inseamna cumva ca pentru repetitii sau studiu individual nu iti trebuie un instrument de calitate, nu iti trebuie un ton cel putin decent? NU, nu sunt snob, nu ma leg de Aria, sunt chitari mai mult decat decente pentru suma pe care o platesti pentru ele, ci ma leg de afirmatiile tale ignorante, care tradeaza lipsa de experienta.

    In fine, sa nu ai experienta nu este nici o crima, fiecare trece prin acest stadiu, insa, daca nu te pricepi, daca nu esti „acolo”, nu da sfaturi altora.

  5. Gyzzard Says:

    1) Am dreptul sa aleg sa imi placa o anumita marca de chitari.
    2) Nu am zis niciodata ca „gibson e cea mai buna marca de chitari” ci ca „Sunt considerate cele mai bune chitari de serie din lume.” Si daca ai fi stiut despre ce vorbesti mi-ai fi dat dreptate. Gibsonul e visul oricarui chitarist „de garaj”.
    3) Daca te-ai uita la televizor ai vedea ca cei mai multi artisti si aleg o chitara Fender. Au o traditie, si chiar si cele ieftine sunt destul de bune.
    4) Sunt un mare fac al „tuningului” asa ca nu ma incred in „stock”. Asa ca e cam greu sa zici ca am o marca favorita.
    5) Ai cantat la o Aria? Am una si chiar imi place cum suna. I-am schimbat dozele fiindca vream alceva, dar inca ma mai joc si cu dozele vechi. Spun ca nu e potrivita pentru concert fiindca sunetul e bun atat timp cat e pus pe un sistem audio de tip cub, dar pe un sistem de tip sala de concert sunetul e destul de prost. Ok, daca vrei sa canti acceptabil poti sa o iei in concert, dar te limiteaza la efecte.
    6) Articolul asta nu e un ghid de cumparare a unei chitari electrice. Iar cel pe care mi l-ai trimis tu e doar un set de reguli.

  6. Baumwolle Says:

    Mie nu mi se par deloc a fi niste reguli, ci niste puncte de avut in vedere la cumpararea unei chitari electrice. Si la tine e la fel, cu mentiunea ca „ghidul” tau are multe lipsuri.

    Ce inseamna sistem audio „tip cub”? Gandul imi fuge la un combo. Afla ca in cele mai multe cluburi in Bucuresti, combo-urile sunt solutia, din cauza dimesiunilor mici ale salilor si iti pot enumera chiar si cativa artisti celebri care au folosit combo-uri pe scene mari. Argumentul tau cade deci.

    Am cantat pe o Aria, un Pro II ceva mai vechi, forma era de superstrat. Sincer iti spun, mi s-a parut foarte prost lucrata, griful rau finisat, puntea dezacorda groaznic, iar sunetul firav. Nu ma impresionat cu absolut nimic. Am cantat pe multe Squier-uri Standard si pot spune cu mana pe inima ca sunt o idee peste o Aria la acelasi pret.

  7. Gyzzard Says:

    1) Asta nu e un ghid de cumparare a unei chitari, ci cel mult un ghid de marci. Am scris o lista cu marcile de chitara si unde se gasesc la noi.

    2) Afla si tu ca exista diferente intre cum suna un combo si cum suna un sistem profesionist. Oricum, nu vorbesc de ce se intampla in romania. Adica mi se pare de prost gust sa canti intr-un club si sa folosesti doar un combo. Comboul meu l-am cumparat pentru acasa si maxim pentru un „concert de apartament”.

    Arata-mi ce combouri au folosit aia pe care ii cunosti, si la ce moment al carierei lor. Combourile au caracterul sa ridice nivelul sunetuluiintr-un mod foarte artificial.

    am fost la un concert de genu celui de care vb, si sincer am plecat la cateva minute, ceea ce stiam ca poate face chitaristul era foarte utopic fata de ce se auzea.

    3) Aria a evoluat, sau cel putin am avut eu noroc sa obtin un material finisat frumos. Tot ce am de comentat e faptul ca griful e taiat cam urat pe margini, dar asta nu are treaba cu sunetul, asa ca…

    4) Pe forumul g…. cel mai aiurea sunt administatorii si moderatorii, asa ca…

  8. Baumwolle Says:

    Sunetulm de pe albumele vechi ale lui Ted Nugent este obtinut cu patru combo-uri Fender. Steve Howe a cantat frecvent pe combo-uri Fender. Setup-ul clasic al lui Brian May include pantru VOX-uri AC-30. Mai vrei exemple?

  9. Gyzzard Says:

    Nu am nevoie de exemple, ca m-am lamurit de cunostintele tale.

    1) Nu ai spus pe ce combouri au cantat Ted Nugent si Steve Howe, ai spus doar ca au cantat pe combouri Fender.

    2) Nu stiu eu pe ce a cantat Brian May, dar nici tu nu sti ca VOX AC-30 nu e combo ci amplificator. E o mica diferenta😉 .

  10. Gyzzard Says:

    Baumwolle, ai cantat vreodata pe un sistem audio de tip concert? E o mica diferenta la sunet. Incearca sa canti pe un amp si nu pe un combo. Si prin amp ma refer la unul adevarat si nu ceea ce se vinde prin bucuresti la denumirea de amplificator de chitara. Ai sa vezi ca, oarecum exista o diferenta la calitate.

    Afla si care e diferenta dintre combo si amp si o sa intelegi de ce spun ca exista o diferenta la sunet. Comboul e mai permisiv pentru chitara, pe cand amp-ul scoate exact ce primeste.

  11. Baumwolle Says:

    Iti multumesc ca mi-ai dovedit ca am dreptate. Faci niste confuzii destul de mari.

    „Guitar amplifiers are manufactured in two main forms. The „combination” (or combo) amplifier contains the amplifier head and guitar speakers in a single unit. The amplifier head or „amp head” contains the electronic circuitry constituting the preamp, built-in effects processing, and power amplifier. In the other form, the amplifier head is separate from the speakers, and joined to them by cables. The separate’ amplifier is called an amplifier head, and is commonly placed on top of one or more loudspeaker enclosures. A separate amplifier head placed atop a guitar speaker enclosure or guitar speaker cabinet forms an amplifier stack or „amp stack”.” – citat de pe Wikipedia.

    AC30-ul a aparut sub forma de combo si aceasta este forma sa consacrata; ca acum exista si head, este alta poveste. Brian May canta cu patru AC30-uri, combo-uri.

    In ceea ce-i priveste pe Nugent si Howe, din cate imi amintesc, canta cu Twin Reverb-uri.

  12. Gyzzard Says:

    Nu stiu daca nu stiu eu bine definitiile sau definitia de pe wiki e proasta, dar, din punctul meu de vedere, amplificatorul de chitara e diferit de ceea ce spune aici ca fiind amplificator combo.

    Hai ca sa explic ce vroiam sa zic ca sa nu mai fie nici un dubiu. Prin amp eu inteleg o chestie cu cat mai putine circuite de procesare audio, iar prin combo toate prostiile alea care se leaga de el. Ampul ceea ce primeste, da si mai departe, doar amplifica nu proceseaza sunetul. Un sunet profesionist se proceseaza prin pedale iar ampul doar amplifica. Sunt diferente la sunet in cazul asta.

  13. Baumwolle Says:

    Crede-ma ca nu e gresita definitia de pe Wikipedia, ci ceea ce ai crezut tu pana acum este gresit.

    In ceea ce priveste partea de procesare, cred ca intelegi modelare, simulare de amplificator/cabinet, pe scurt, un multiefect („procesor”) inglobat in amplificator. In genul asta sunt Line6 Spider, Vox AD etc, Roland Cube etc. Tot amplificatoare sunt, numai ca au inclusa jucaria aia digitala care, crede-ma, ia ochii multora. Probabil ca pana acum ai considerat „amplificator” o statie cat mai simpla, fara brizbriz-uri digitale. Si acestea tot amplificatoare sunt, numai ca din alta categorie.

    Probabil cel mai mare impact in sunetul de chitara il are amplificatorul (cu toate componentele sale, lampi/tranzistori, circuite, dar si difuzoarele si incinta lor) si abia apoi pedalele, a caror prezenta nu este nici macar obligatorie intr-un lant. Amplificatorul nu primeste sunet; el transforma impulsurile venite de la chitara si creaza sunetul si asa iese ceea ce se numeste „clean” sau „overdrive”, in functie de setarile amplificatorului. Este mult de discutat aici, am incercat sa reduc ideea la lantul de baza, adica chitara electrica bagata direct in amplificator.

  14. Gyzzard Says:

    Ok, nu ma lua cu definitii de baza, crede-ma le stiu destul de bine. Nu imi explica mecanismul ca il stiu. Daca numeam altfel ceea ce aveam in fata, nu inseamna ca nu stiu despre ce vorbesc. Stiu cum se formeaza sunetul, stium cum ar trebuii sa sune si ce e ala clean, overdrive, distorsion si alte chestii. Primul meu amplificator mi l-am creat singur dupa niste schite de pe net, si suna mai mult decat decent.

    Pana la urma, acum ar trebuii sa intelegi ce vroiam sa spun cu aria.

  15. erami Says:

    Bai, gyzzard, te contrazici complet aiurea si sincer, nu stii nimic. Intri perfect in categoria celor pe care ii mentionai, adica agarici care isi dau aere de chitaristi pe bloguri; e cool si trendy sa ai blog si sa te dai mare chitarist pe el.
    Tot ce zici tu miroase, pute de fapt.

    Imi enumeri nume precum Shakira, Avril, si (chiar si) Robbie Williams, la exemple?

    Ai auzit de blues? jazz? rock, sub toate formele lui, apoi evoluat in metal, mii si mii de trupe, de care aia ca tine habar nu au?

    Zici „uita-te la televizor sa vezi ca lumea foloseste fender”. LOL, copilas.

  16. erami Says:

    Ma mir ca baumwille a avut atata rabdare cu unul ca tine, dar probabil ca nu e ca mine, ci mai curand se amuza;
    mie doar imi e sila de specimenul reprezentat de tine
    bbye

  17. Gyzzard Says:

    @erami: De ce pana mea intra toti idiotii la mine pe blog???

    Pana la urma am facut o lista cu cei mai cunoscuti cantareti care au chitari din firmele astea. Cantaretii de blues si de jazz, sunt putin cunoscuti. Astea sunt genuri de muzica pe care putini oameni le gusta. Oricum, daca ai sa te uiti in lista o sa vezi ca sunt si cativa cantareti de blues, si daca nu ma insel chiar si unii de jazz.

    Articolul e pentru „in general” asa ca am incercat sa iau de la fiecare marca doar cativa cantareti mai reprezentativi.

    Chitarile fender sunt cele mai vandute chitari, exista si niste statistici care spun asta. Poate ar trebuii sa te uiti mai atent…

    PS: Idiotul Jimi Hendrix ce pula mea canta?? Ca tot te legi ca nu am pus cantareti de blues.

    PS2: MAcar uita-te si la celalalte articole, poate o sa vezi ca eu cant in special blues😉

Lasă un răspuns

